Udržitelnost projektu Trojlístek pro rok 2014

aIMG_676917. prosince 2014 IRER realizoval, v rámci udržitelnosti projektu Trojlístek – podpora výuky přírodopisu, biologie, fyziky a chemie žáků ve věku 11 až 15 let, CZ1.07/1.1.00/25.0044 laboratorní den chemie na Základní škole Pardubice – Svítkov. V chemické laboratoře se proměnily hned dvě klasické učebny školy, v jedné třídě žáci osmého ročníku pod vedením lektorky Ing. Bc. Dagmar Holubcové izolovali DNA ze žampionů, ale i svou vlastní ze slin, zviditelňovali otisky prstů pomocí prášků, seznámili se s principem fluorescence rostlinných barviv, zamysleli se nad problémem s nemocí celiakie, když dokazovali přítomnost lepku v různých druzích mouky, zjišťovali také bílkoviny v potravinách a vyvíjeli CO2, zatímco žáci devátého ročníku s Ing. Patrikem Paříkem, Ph.D. indikovali pH pomocí výluhu z červeného zelí a vysvětlili si chemickou příčinu kyselosti a zásaditosti a i to jak je definovaná škála pH, stříbřili zkumavky, pozorovali oxidačně redukční vlastnosti glukózy a zviditelňovali tajné „neviditelné“ písmo. Po třech vyučovacích hodinách se žáci osmého a devátého ročníku vyměnili a tak prošli všemi pracovišti v „chemických laboratořích“. O tom, že se žákům den s chemií líbil, svědčí nejenom zájem školy o laboratorní den chemie i v příštím školním roce, ale i následující fotogalerie na webových stránkách ZŠ Pardubice – Svítkov.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Fotogalerie zde

opvk_logo_color